چگونگی دریافت کد اقتصادی

چگونگی دریافت کد اقتصادی :‌ تعریف کد اقتصادی :  کد اقتصادی شماره ای است که توسط سازمان امور مالیاتی و دارایی بر طبق قانون برای اشخاص حقیقی و حقوقی که به تولید کالا و ارائه خدمات می پردازند اعطا میشود. این کد جهت شناسایی شرکت در واحد مالیاتی استفاده می شود. بر این اساس، مطابق قانون مالیاتی تصویب شده، تمامی شرکت های ثبت شده ملزم به اخذ کد اقتصادی می باشند. از جمله فعالیت هایی که تنها با دریافت کد اقتصادی میتوان انجام داد میتوان به: اخذ کارت بازرگانی، شرکت در مزایده ها، صدور فاکتور، باز کردن حساب در بانک، شرکت در مناقصات، اخذ قرارداد با شرکتها دولتی اشاره نمود.

هر شرکت یا بنگاه اقتصادی تا ۲ ماه پس از ثبت شرکت و انتشار آگهی تاسیس ملزم به تشکیل پرونده نزد اداره مالیات و دریافت کد اقتصادی میباشد.

 

اقدامات دریافت کد اقتصادی : 

اولین قدم برای دریافت کد اقتصادی مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی کشور و پیش ثبت نام در سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی است، پس ازتایید اطلاعات ارسالی شما از سوی سازمان امور مالیاتی نام کاربری و کلمه عبور اختصاصی شما از طریق پیامک برایتان ارسال خواهد شد. پس از دریافت نام کاربری و کلمه عبور باید وارد سامانه ثبت نام شوید و اطلاعات مربوط به بنگاه اقتصادی خود را تکمیل کنید و پس از اتمام تکمیل، اطلاعات خود را تایید نهایی کنید. پس از تایید نهایی، اطلاعات شما توسط سازمان امور مالیاتی بررسی میشود و در صورت تایید کامل اطلاعات، ثبت نام شما تکمیل میگردد.

 

مدارک لازم جهت دریافت کد اقتصادی : 

  • اشخاص حقیقی:
  1. درخواست کتبی کد اقتصادی.
  2. سه قطعه عکس ۳*۴ شخص.
  3. کپی از پروانه کسب.
  4. کپی از تمامی صفحات مدارک هویتی.
  5. پرداخت مبلغ ۱۰۰۰۰ ریال و ارایه فیش بانکی.
  6. تکمیل فرم اطلاعات شناسایی اشخاص حقیقی.
  7. کپی کارت اقتصادی قبلی یا فیش کامپیوتری.
  • اشخاص حقوقی:
  1. درخواست کتبی کد اقتصادی.
  2. روزنامه ی رسمی آگهی تأسیس شرکت.
  3. فیش بانکی به مبلغ ۱۰۰۰۰ ریال.
  4. کپی از تمامی صفحات شناسنامه مالکین.
  5. تنظیم فرم اطلاعات هویتی اشخاص حقوقی.
  6. کپی کارت اقتصادی قبلی یا فیش کامپیوتری.
 

عواقب عدم اخذ کد اقتصادی :

به گفته شرکت حسابداری نگرفتن کد اقتصادی مشمول جریمه می‌شود. ممکن است در فرایند اخذ این کد به دلایلی اعم از نقص مدارک و اطلاعات یا دلایلی از این دست دریافت کد شما به تعویق بیفتد. در این شرایط شما اجازه فعالیت اقتصادی ندارید و در صورت شروع به فعالیت اقتصادی مشمول جرائمی که در قانون مشخص شده است می‌شوید.

شرکت حسابداری با ارائه خدمات فوق طبق اصول و استاندارد های اداره مالیات در جهت دریافت کد اقتصادی با پیمودن تمامی مراحل اعلام شده و رعایت تمام قوانین آن خدمات مالی و مالیاتی خود را به بهترین وجه و در کمترین زمان مناسب آن ارائه می دهد.

برای مشاوره با ما تماس بگیرید

مشاوره مالیاتی
مشاوره مالیاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may also like